Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Napisane przez
Diggity Marketing/unsplash.com

Prowadząc sklep internetowy, warto pamiętać o odpowiednich działaniach, mających na celu wzmocnienie pozycji naszego miejsca w sieci.

Z tego powodu konieczne jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Sprawdźmy, o czym warto pamiętać, podejmując tego typu działania.

SEO – wiele działań, jeden cel

Przede wszystkim należy zrozumieć, co to jest SEO. Ten pochodzący z języka angielskiego termin, rozwijany jako Search Engine Optimization to czasochłonny proces, mający na celu wzmocnienie pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google oraz innych wyszukiwarek internetowych.

Choć cel jest jeden, do jego osiągnięcia potrzebne jest wiele działań. Z jednej strony musimy bowiem dobrać odpowiednie słowa kluczowe (lub nawet całe frazy), na jakie chcielibyśmy się pozycjonować, z drugiej – konieczna jest optymalizacja kodu naszej witryny internetowej – bez względu na to, czy interesuje nas pozycjonowanie Sky Shop, Ebexo czy też strony WWW na WordPressie.

Wreszcie po trzecie, należy pamiętać o tym, że efekty mogą być widoczne dopiero za kilka miesięcy, trzeba wiec uzbroić się w cierpliwość, równocześnie budując bazę artykułów lub opisów produktów zgodnych z zasadami SEO. I po czwarte – ostatnie, choć nie najmniej istotne – należy zacząć budować linki zewnętrzne, kierujące do naszego sklepu internetowego lub strony WWW.

Pozycjonowanie lokalne sklepu internetowego

W przypadku, gdy nasza działalność jest ograniczona terytorialnie, warto zastanowić się nad pozycjonowaniem lokalnym. Jeśli chodzi o tego typu pozycjonowanie Katowice, Kraków, Warszawa czy Poznań – uwzględniając fakt, w jakim mieście prowadzimy działalność – powinny także pojawiać się wśród naszych fraz kluczowych. Całkiem naturalne wydaje nam się przecież – gdy korzystamy z Google – szukanie specjalisty, wpisując przykładowo frazę “fryzjer dziecięcy Katowice”. Warto zatem pójść tym tropem, dobierając frazy kluczowe, na jakie będziemy pozycjonować swoje usługi. 

W przypadku sklepów, które oferują sprzedaż wysyłkową na terenie całej Polski, warto zadbać z kolei o pozycjonowanie z frazami zawierającymi np. poszczególne miasta wojewódzkie. W tym przypadku z pewnością uda nam się trafić do szerszego grona odbiorców niż miałoby to miejsce bez wskazywania miejscowości. Tymczasem im wyżej będziemy w wynikach wyszukiwania dla większego grona internautów, tym większa liczba naszych potencjalnych klientów.

Kategoria:
Marketing online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *