Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak unowocześnić kontakt z klientem?

Napisane przez

Artykuł sponsorowany

Klienci to nieodłączna część działania każdej firmy – w dużej mierze to dzięki nim firma prosperuje. Jako przedsiębiorca powinieneś więc zadbać o jak najlepsze relacje i kontakt z Twoimi klientami. Jak to zrobić? Poznaj kilka naszych wskazówek jak unowocześnić i usprawnić kontakt z klientem. 

Bliski kontakt z klientem – jak to zrobić?

Nawiązanie bliskiej relacji z klientami Twojej marki jest bardzo ważne. Często jednak przedsiębiorcy nie wiedzą, jak to zrobić. Jakie więc kroki należy podjąć, aby ulepszyć kontakt z klientem?

Spersonalizowane i nowoczesne działania

Nowoczesny kontakt z klientem powinien opierać się przede wszystkim na poczuciu indywidualizmu. Nikt nie lubi dostawać nudnych, masowych wiadomości, które w ostatecznym rozrachunku nic nie znaczą. Jeśli więc planujesz rozpocząć kampanię marketingową, na przykład w formie mailingu, to zadbaj o zróżnicowanie. Jak to zrobić?

W pierwszej kolejności musisz dokładnie zbadać swoją grupę docelową. Poznaj swoich klientów, jednak nie patrz jedynie na to, co mówią, ale przede wszystkim na to, co robią. Obserwuj bacznie zachowania i decyzje konsumenckie swoich klientów poprzez różne kanały. Popatrz też dokładniej, jaką historię zakupową mają Twoi poszczególni klienci. Pozwoli Ci to na wyodrębnienie kilku grup, dla których będziesz w stanie stworzyć bardziej indywidualne komunikaty. 

Kiedy już masz wszystkie niezbędne informacje, możesz przejść do projektowania kampanii. Świetnym nowoczesnym sposobem na kontakt z klientem jest mailing. Jeśli chcesz, aby maile rozsyłane do Twoich klientów spełniły swoje zadanie, to muszą mieć oni poczucie, że są skierowane tylko do nich. Aby osiągnąć taki efekt, nie zapomnij o załączeniu w każdym pojedynczym mailu imienia klienta, ostatniego nabytego produktu, na przykład jego nazwy lub zdjęcia, daty zakończenia subskrypcji, lokalizacji sklepu, a w przypadku kilku jego oddziałów, adresu znajdującego się najbliżej miejsca zamieszkania klienta oraz imienia sprzedawcy.

Customer service na wyższym poziomie

Należy pamiętać, że customer service powinna charakteryzować także chęć wysłuchania i pomocy. Dlatego też tak ważne jest, aby być dostępnym dla swoich klientów na różnych płaszczyznach. Zadbaj więc, aby Twoja firma zatrudniała wykwalifikowanych specjalistów od obsługi klienta, którzy będą w stanie pomóc im stacjonarnie. Dodatkowo zadbaj także o działania online. Świetnie sprawdzi się tutaj popularny ostatnio chatbot, który będzie w stanie szybko odpowiedzieć na większość pytań klientów lub odeśle ich do odpowiedniego konsultanta. Innym nowoczesnym sposobem nawiązywania kontaktu z klientem jest SIP TRUNK, czyli efektywniej działająca infolinia. 

Zdjęcie główne: pexels.com/Andrea Piacquadio

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *