KARIERA I FINANSE

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Artykuł sponsorowany

Usłyszałeś kiedyś nazwę agencja kreatywna i do dzisiaj zastanawiasz się, czym ona jest? Chcesz wiedzieć, czym dokładnie się zajmuje? Zobacz, jakie czynności może ona dla ciebie wykonać. 

Co to jest agencja kreatywna? 

Agencja kreatywna to miejsce, w którym powstają reklamy dla nośników online, to znaczy digital marketing, oraz offline — ATL, radio, TV, prasa. Jednak to nie wszystkie jej kompetencje. Do reklamy usługi, produkty lub marki potrzebne może być na przykład zaprojektowane materiałów drukowanych czy logotypu, ale także naming i opracowanie key visuali. Najlepsze efekty na tym etapie przyniosą nieszablonowe myślenie i umiejętności wyjścia poza schematy. Przekaz, który został stworzony musi dotrzeć do odbiorcy, a ponadto musi przekonać go do oferty oraz całej firmy. Jest to możliwe dzięki agencji kreatywnej, która będzie cię wspierać jako swojego klienta. Firma wykorzysta do tego swoje kompetencje oraz doświadczenie projektantów komunikacji. Przykładem takiej agencji jest https://studiokreacja.pl/

Agencja kreatywna — zadania

Definicja agencji kreatywnej wskazuje na to, jakie zadanie może ona podjąć. Jednak jako potencjalny klient możesz zadawać sobie pytanie, jak twoje pomysły przekształci ona w namacalny rezultat. Oferta takiej agencji może wyglądać następująco:

  • Branding — jeśli zlecisz przygotowanie identyfikacji wizualnej marki ekspertom, otrzymasz od nich kod, który będzie w formie brand book. Dzięki niemu twoja marka będzie mogła komunikować się z otoczeniem. 
  • Web design — dzięki agencji kreatywnej twój biznes będzie widoczny w sieci dla klientów. Do tego będzie ona korzystać z standardowych, jak i customizowanych rozwiązań. Serwis e-commerce lub stronka internetowa, które zostały zaprojektowanie zgodnie z trendami UI oraz UX, będą satysfakcjonującą konwersją. 
  • Marketing — tworzenie treści użytecznych dla odbiorców, kampanie Google Ads, współpraca z influencerami, kreacja wizerunku czy budowa relacji z konsumentami w mediach społecznościowych to tylko wycinek z działań w zakresie marketingu. Twoje treści dotrą do docelowej grupy osób, dzięki odpowiednim słowom kluczowym, dobieranym przez specjalistów. 

Czym agencja reklamowa jeszcze się zajmuje? Jeśli chcesz rozbudować wewnętrzny dział marketingu i sprzedaży, może ona ci pomóc w zorganizowaniu warsztatów strategicznych dla twoich pracowników, które dotyczyć będą na przykład Design Thinking. Ponadto pomogą oni twojemu zespołowi lepiej przygotować się do marketingowych wyzwań. Jeśli chcesz poznać ofertę agencji kreatywnej z zakresu tworzenia stron, odwiedź https://studiokreacja.pl/oferta/strony-internetowe/, gdzie poznasz szczegóły. 

Zdjęcie główne: pexels.com/Daria Shevtsova

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*