Przygotowania do ceremonii ślubu i wesela pochłaniają narzeczonym mnóstwo czasu. Coraz więcej par decyduje się więc na zatrudnienie profesjonalnego wedding plannera. Czy to dobry pomysł?
Organizacja ślubu oraz wesela to ogromne przedsięwzięcie, poprzedzone wieloma miesiącami planowania i wybierania. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż jest to jeden z najważniejszych dni w życiu i każdemu zależy na tym, by wszystko wyglądało idealnie.
Okres narzeczeństwa trwa najczęściej rok albo dwa lata. Duży wpływ ma na to dostępność sali weselnej, świetnego fotografa albo zespołu muzycznego. Graniczy z cudem znalezienie wymarzonego miejsca z wolnym terminem w przyszłym miesiącu czy za pół roku.
Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło, gdyż w tym przypadku pośpiech nie jest wskazany. Na głowie przyszłej pary młodej jest cała masa rzeczy do zrobienia oraz spraw do załatwienia. Zatem czy muszą oni sami się wszystkim zajmować? Niekoniecznie. Mogą powierzyć to profesjonaliście.
Wedding planner to konsultant ślubny zajmujący się kompleksową organizacją ślubu oraz wesela. Jest to dość nowy zawód, który przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych i szturmem wkroczył na polski rynek ślubny.
Zadaniem takiej osoby jest zadbanie o najdrobniejsze szczegóły całej ceremonii, poczynając od formalności, dokumentów, płatności, po znalezienie sali weselnej, oprawy muzycznej, fotografa, kamerzysty i wszelkich atrakcji.
Warto też mieć świadomość, że to przyszła para młoda decyduje o zakresie usług wedding plannera. Zgodnie ze swoimi preferencjami może wynająć go na samym początku planowania, tak by zajął się on absolutnie wszystkim, od A do Z, bądź też nieco później, gdy potrzebna jest pomoc tylko w kilku kwestiach.
Powszechnie utarło się, że korzystanie z usług profesjonalnego konsultanta ślubnego dotyczy wyłącznie gwiazd i celebrytek. Nic bardziej mylnego. Wbrew pozorom zatrudnienie takiej osoby wiąże się z oszczędnością – czasu, ale również i… pieniędzy, a przede wszystkim nerwów.
Organizacja ślubu i wesela to wielkie wyzwanie, szczególnie jeśli zaproszonych jest bardzo dużo gości. Pary denerwują się czy zdążą ze wszystkim, czy o czymś nie zapomną. Mają też świadomość, że muszą pamiętać dosłownie o wszystkim i osobiście wszystkiego dopilnować. Towarzyszący temu stres też nie jest dobrym doradcą.
Lepiej jest zrzucić to na barki profesjonalisty, który między innymi:
Skorzystanie z jego usług pozwala zaoszczędzić wiele godzin, które narzeczeni musieliby przeznaczyć na przeszukiwanie internetu, telefony, maile czy spotkania z podwykonawcami.
Dodatkowo wedding planner ma swoją sprawdzoną bazę kontaktów i może uzyskać wiele zniżek, począwszy od wynajmu sali, dostawców alkoholu, przez florystów, dekoratorów, kończąc na fotografach czy zespołach muzycznych.
Pomoże zatem zaoszczędzić pieniądze, a jeszcze dzięki niemu można uniknąć nieprzewidzianych kosztownych pułapek. Daje to również możliwość spokojnego przygotowywania się do ceremonii zaślubin, bez konieczności ciągłego trzymania ręki na pulsie.
Wedding plannera cechuje duże doświadczenie, dzięki czemu jest on w stanie już na początku podpowiedzieć, z których elementów lepiej zrezygnować czy czego nie warto robić.
Doskonale zdaje on sobie również sprawę, co i w jaki sposób zorganizować, by spełnić oczekiwania nie tylko przyszłej pary młodej, ale również, by wesele przebiegało bez zarzutu i podobało się gościom.
Takie rady od profesjonalisty są bardzo cenne i warto z nich skorzystać. Dużą zaletą współpracy z konsultantem ślubnym jest to, że zajmie się on nie tylko organizacją wszystkiego, ale będzie też czuwał nad przebiegiem całego dnia.
Dopilnuje również, by całość wyglądała dokładnie tak, jak to zostało wcześniej zaplanowane. To na jego barkach i na podstawie podpisanej z nim umowy spoczywa cała odpowiedzialność.