Artykuł sponsorowany
Zastanawiasz się nad prowadzeniem działalności w Niemczech? Dowiedz się, o czym musisz pamiętać, jeszcze zanim się na to zdecydujesz. Prowadzenie firmy w innym państwie wiąże się nie tylko z formalnościami, ale także z koniecznością poznania specyfiki danego rynku. Niech nic cię nie zaskoczy!
Planujesz założenie działalności u naszych wschodnich sąsiadów? To rozwiązanie ma wiele korzyści – zwłaszcza fachowcy budowlani z Polski są tam wyjątkowo doceniani. Jakie są zalety prowadzenia swojej firmy właśnie w Niemczech?
Największa z nich to z całą pewnością duży i stabilny rynek, z jakim mamy do czynienia w tym kraju. Oznacza to potencjalnie ogromny rynek zbytu dla przedsiębiorców. Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość infrastruktury drogowej oraz silny system edukacji, dzięki czemu w Niemczech można znaleźć wielu wykwalifikowanych pracowników. Przedsiębiorców kuszą także korzystne przepisy podatkowe oraz różnorodność sektorów przemysłu oraz korzystna lokalizacja. Kraj umiejscowiony w samym środku Europy oznacza łatwy dostęp do wielu państw.
Założenie działalności gospodarczej w Niemczech jest wieloetapowe. Na początku przedsiębiorca powinien wybrać formę prawną dla swojej firmy oraz jej nazwę, a także założyć konto bankowe w jednym z krajowych banków. Poza tym niezbędne będzie uzyskanie numeru identyfikacji podatkowej – w tym celu należy zarejestrować firmę w niemieckim urzędzie skarbowym. Niezbędna będzie także rejestracja w rejestrze handlowym.
Do innych niezbędnych formalności należy: ubezpieczenie pracowników, rejestracja działalności w urzędzie miasta lub gminy, a w większości przypadków również rejestracja w niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
Gdy przymierzasz się do założenia działalności w Niemczech i ma mieć ona charakter budowlany, zainteresuj się tym, czym jest Freistellung. Jest to zwrot podatku budowlanego, z którego warto skorzystać.
Co ważne, ubiegać mogą się nie tylko firmy, których profil działalności związany jest bezpośrednio ze wznoszeniem budynków, ale także ich konserwacją oraz utrzymaniem czy likwidacją. Sprawdź: freistellung wniosek)
Poza licznymi formalnościami do załatwienia, decydując się na działalność w Niemczech, należy mieć świadomość określonej kultury biznesowej panującej w tym kraju – jej przestrzeganie na pewno ułatwi nawiązywanie dobrych relacji z partnerami biznesowymi.
Niemcy w biznesie cenią sobie punktualność i dokładność – to nie tajemnica. Myślenie długoterminowe, zachowywanie hierarchii struktury organizacyjnej oraz szacunek do tradycji to także cechy typowe właśnie dla nich. Chcesz wiedzieć więcej o prowadzeniu firmy u naszych zachodnich sąsiadów? Sprawdź: https://europrofi.eu/.
Fot.: CoWomen/unsplash.com