Artykuł sponsorowany
Kampanie reklamowe najczęściej są nieodłącznym elementem działań marketingowych i wizerunkowych. Wymagają one jednak jasno określonej strategii i skonkretyzowanego planu działania. Dowiedz się więc, jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową.
Pierwszym z działań, które należy podjąć podczas planowania kampanii reklamowej, jest dokładne określenie grupy docelowej. Planowanie jakiejkolwiek kampanii, zarówno typowo marketingowej, jak i wizerunkowej lub CSRowej, powinno w dużym stopniu opierać się na odbiorcach. Mają oni bowiem spore znaczenie w projektowaniu konkretnych działań reklamowych. Dlatego też tak ważne jest, aby jasno określić, do kogo kierujemy kampanię – zastanów się, w jakim wieku jest Twój odbiorca, gdzie mieszka, czym się zajmuje, jakimi wartościami się kieruje, co jest dla niego ważne. Możesz także spróbować spersonalizować swoją markę. Zdefiniowanie jej w taki sposób z pewnością dużo powie Ci o klientach, którzy ją wybierają. Pamiętaj także, że różne grupy docelowe posługują się różnym językiem oraz kodem kulturowym. Musisz więc dokładnie poznać swoich odbiorców, aby mieć pewność, że zaproponowane im działania reklamowe odniosą sukces.
Bardzo ważne jest także, aby jeszcze przed etapem samej kreacji, zdecydować się, w jakim kierunku chcesz podążać. Konieczne będzie więc wybranie rodzaju reklamy. Jaką więc reklamę wybrać, aby była skuteczna? Nie ma tu jednak uniwersalnej odpowiedzi i złotego środka, ponieważ w przypadku każdej marki jedna reklama sprawdzi się lepiej, a druga gorzej. Warto jednak mieć świadomość, że wybór jest naprawdę spory, a jedynym ograniczeniem jest kreatywność (a często niestety także budżet). Możesz więc postawić na kampanię reklamową online, która będzie opierała się na działaniach w social media, możesz zdecydować się też na bardziej tradycyjne formy reklamy, takie jak billboardy oraz reklamy telewizyjne i radiowe lub gadżety reklamowe (na przykład te dostępne na https://graffiti-print.pl/kalendarze-samoprzylepne/), a możesz także wybrać bardziej niekonwencjonalną opcję, jaką jest reklama ambientowa .
Bardzo ważnym elementem, który powinna uwzględniać każda strategia marki, a co za tym idzie, również każdy projekt kampanii reklamowej, są key visuals. Co to takiego? Key visuals to nic innego jak konkretne elementy wizualne, które są charakterystyczne dla danej marki. Mogą to być logotypy, fonty, kolory, czy inne elementy graficzne, a także dress code pracowników oraz design przestrzeni związanych z marką. Występowanie takich elementów, a także późniejsze wykorzystywanie ich w działaniach reklamowych znacząco zwiększa świadomość marki wśród odbiorców i może wpłynąć na ich podświadome decyzje konsumenckie.
Zdjęcie główne: pexels.com/Olya Kobruseva