Artykuł sponsorowany
Internet w błyskawiczny sposób zrewolucjonizował spojrzenie na sprzedaż produktów i usług, zmieniając także podejście do marketingu. Dziś jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji jest właśnie reklama w sieci. Jak przygotować kampanię online, która przyniesie realne korzyści?
Możliwości promocji w internecie są niemal nieograniczone. Kampania online promująca dany produkt, usługę czy markę może zostać przeprowadzona na wiele różnych sposobów, przy użyciu zróżnicowanych kanałów dotarcia. Najczęściej kampanie reklamowe odbywają się za pomocą wyszukiwarki Google, mediów społecznościowych, maili, blogów, powiadomień push czy afiliacji.
Wybór odpowiedniego kanału dotarcia będzie uzależniony w dużej mierze od grupy docelowej dla konkretnego produktu lub usługi. Warto przy tym zaznaczyć, że nie trzeba ograniczać się wyłącznie do jednej platformy – często najlepsze efekty można osiągnąć przy wprowadzeniu działań na wielu płaszczyznach.
Aby opracować efektywną kampanię marketingową online, warto przede wszystkim wykorzystać możliwości dostępnych narzędzi. W zależności od tego, jaką metodę promocji wybierzemy – czy będzie to na przykład system Google Ads, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, czy też posty w mediach społecznościowych – podejście będzie nieco inne. Najczęściej jednak samo przygotowanie przebiega w podobny sposób – oto kilka nieodzownych elementów planowania marketingu online.
Aby zapewnić sobie dobre efekty już na początku, warto postawić na specjalistyczne rozwiązania. Jednym z nich jest system VCM od Verseo, który pozwala na tworzenie i optymalizację kampanii, znacznie upraszczając cały proces.
Fot.: Campaign Creators/unsplash.com