Sieć przyciąga wielu przedsiębiorców zainteresowanych osiąganiem wysokich zarobków w stosunkowo krótkim czasie i fakt ten nie powinien dziwić. Branża e-commerce co roku zyskuje na popularności i jest to wynik szeregu przemian w handlu i usługach. Mimo wielu zalet, e-handel ma także wiele wad. Należy do nich przede wszystkim ogromna konkurencja, przez którą osiągnięcie na tym rynku konkurencyjności staje się coraz trudniejsze dosłownie z roku na rok. Najważniejszym narzędziem w ręce przedsiębiorcy podczas walki z niską widocznością witryny w sieci jest zdecydowanie pozycjonowanie. Proces ten, mimo jego ogromnego wręcz zaawansowania technicznego, jest podstawowym działaniem marketingowym, dlatego jego zastosowanie jest bardzo kluczowe z punktu widzenia przedsiębiorcy.
Większości początkujących przedsiębiorców słowo „pozycjonowanie” z niczym się nie kojarzy, tak naprawdę jednak nazwa ta ma wiele wspólnego z jej ostatecznym celem, czyli osiągnięciem odpowiednio wysokiej pozycji w wyszukiwarce treści – Google. Każdy internauta używa wyszukiwarki Google przede wszystkim w celu wyszukania w sieci nowych sklepów, firm czy portali i blogów, dlatego tak istotne jest, aby się w niej znaleźć jak najwyżej. Pozycję każdej witryny wyznacza algorytm Google. Pobiera on dane z każdej ogólnodostępnej strony WWW za pomocą robotów Google, czyli niewielkich skryptów, które w trybie ciągłym przeszukują całą sieć.
Wyniki w Google składają się z pojedynczych stron znanych jako SERP – Search Engine Results Page. Warto znaleźć się w nich jak najwyżej. Internauci obserwują bacznie wyłącznie jedną-dwie,góra trzy strony w listingu, dlatego podstawowym celem większości pozycjonerów jest znalezienie się właśnie wśród nich.
Pozycjonowanie/SEO to działania mające na celu poprawę widoczności strony w sieci i polegają przede wszystkim na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google. Niestety jego praca jest tajna, a firma Google nie publikuje jakichkolwiek informacji na temat sposobu obliczania pozycji wybranej witryny, lecz jedynie podstawowe aspekty, na które powinien zwrócić odpowiednio dużą uwagę każdy pozycjoner. Działania dzielą się na trzy etapy, wśród których należy wymienić:
Wszystkie te działania mają wpływ na efektywność, dlatego należy je przeprowadzić zawsze z należytą starannością i zlecić ich wykonanie wyłącznie najlepszym specjalistom. Wiele osób kieruje się wyłącznie ceną usługi – to bardzo duży błąd, warto zwrócić uwagę między innymi na reputację danej firmy oraz na liczbę przeprowadzonych dotychczas działań.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie sklepu jest dla każdego. Odpowiedź jest prosta – zdecydowanie tak. Pozycjonowanie warto przeprowadzić na witrynie każdego typu, zarówno na portfolio, w katalogu firmowym, jak i w sklepie, portalu aukcyjnym czy firmie zajmującej się sprzedażą usług różnego typu. Warto jednak pamiętać, że jest to proces płatny. Cena za usługi zależy zarówno od wybranej firmy i jej reputacji, jak i od liczby dotychczas przeprowadzonych współpracy czy też pozycji, którą chcemy osiągnąć.
Fot. QuinceCreative/pixabay.com
Pozycjonowanie jest przede wszystkim dla osób, które są żywo zaangażowane w prowadzenie swojej działalności. To nie jest tak, że ktoś prowadzi firmę za nas, to forma bardzo opłacalnego wsparcia, które realizuje skuteczna agencja seo. Jeśli mamy pomysł na nasz biznes, potrafimy wykazać inicjatywę i wykorzystać otrzymane rady, materiały, treści, ta współpraca potrafi być niezmiernie owocna.
Od mniej więcej 3 miesięcy, próbuję zdobyć trochę wiedzy, nim ruszę ze swoją działalnością w Internecie. Ale jest coraz lepiej, wpierw jak widziałem te SEO zagadnienia to dostawałem oczopląsu, aktualnie zastanawiam się kiedy wykonać audyt sxo. Wizja strony w takim nowoczesnym, mocno interaktywnym i zwyczajnie robiącym pozytywne wrażenie stylu, przekonała mnie i aktualnie szukam jeszcze dogodnego terminu, na audyt właśnie.