Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

4 korzyści z regularnego pływania na basenie

Napisane przez

Pływanie to szczególny, bo dostępny dla każdego rodzaj aktywności fizycznej, która daje mnóstwo frajdy i jest sprawdzonym sposobem na zachowanie zdrowia i sprawności. Zastanawiasz się, czy to dla Ciebie? Przeczytaj poniższy tekst, poznaj największe korzyści wynikające z regularnego pływania w basenie i przekonaj się, że warto.

1. Poprawa kondycji

Regularne uczęszczanie na basen sprawi, że zdecydowanie poprawisz swoją kondycję i wydolność oddechową. Pływanie to aktywność, która angażuje bardzo dużą grupę mięśni i poprawia koordynację ruchową. Ponadto pływanie wymaga od człowieka włożenia większej siły w każdy ruch, ponieważ ciało ma do czynienia z oporem wody, co przekłada się na wysoką efektywność treningu przy niskim obciążeniu dla stawów i układu ruchu. Mnogość stylów pływackich decyduje też o wyjątkowej uniwersalności i sprzyja ogólnemu rozwojowi ludzkiego ciała. Kondycja i wytrzymałość fizyczna to także wydolność serca i układu krążenia, a pływanie jest jedną z najczęściej polecanych przez specjalistów dyscyplin osobom, które zmagają się z różnymi problemami na tym tle bądź chcą podjąć skuteczne działania profilaktyczne. Pływaniem i innymi wodnymi aktywnościami można się cieszyć m.in. w strefie aquapark w Hotelu Victoria, o której więcej przeczytasz pod adresem https://hotelvictoria.pl/strefa-aquapark/.

2. Utrata zbędnych kilogramów i modelowanie sylwetki

Kolejną korzyścią z regularnego pływania w basenie jest możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów. Będąc w basenie i nieustannie walcząc z oporem wody, trzeba włożyć więcej energii, aby utrzymać się na powierzchni czy przemieszczać, niż miałoby to miejsce na lądzie. Systematyczna aktywność fizyczna w wodzie pozwala także stymulować procesy metaboliczne, a ich przyspieszenie automatycznie wiąże się z bardziej efektywnym spalaniem tkanki tłuszczowej. Utrata nadprogramowych kilogramów to jednak nie wszystko. Podczas pływania wykorzystuje się bardzo różnorodne grupy mięśniowe, dzięki czemu można skutecznie zwiększać masę mięśni i modelować całą sylwetkę.

3. Ochrona dla stawów

Pływanie w basenie jest bardzo uniwersalnym typem aktywności, ponieważ można uprawiać ją niezależnie od wieku czy predyspozycji fizycznych. Możliwość optymalnego dostosowania tempa pływania czy stylu pozwala na pływanie praktycznie wszystkim, nawet osobom, które z powodów zdrowotnych zmuszone były do zrezygnowania z innych form aktywności. Jest to możliwe, ponieważ pływanie w basenie nie obciąża stawów ani kręgosłupa, a daje szansę na bezpieczne wzmacnianie mięśni i całego układu ruchu. Z tego też powodu pływanie poleca się osobom starszym i cierpiącym na choroby stawów. Aktywność w wodzie szczególnie rekomenduje się też ludziom walczącym z nadwagą, zmagającym się z kontuzjami, rehabilitującym się czy chcącym uporać się z wadami postawy.

4. Sposób na regenerację psychiczną i redukcję stresu

Wysiłek fizyczny w wodzie powoduje pojawienie się endorfin, a więc hormonów wywołujących radość i dobre samopoczucie. W wodzie człowiek czuje się komfortowo i spokojnie. Indywidualne pływanie w wodzie pozwala na wyciszenie się i zrelaksowanie, z kolei uczęszczanie na basen w grupie to świetny pomysł na połączenie aktywności z zabawą. Oprócz tego wysiłek w basenie zapewnia mikromasaż ciała i rozluźnienie wszystkich tkanek. Dodatkowo, biorąc pod uwagę wcześniej opisane aspekty, w przypadku osób starszych czy powracających do zdrowia po kontuzjach basen to doskonały sposób na bezpieczną rekreację, która jest pozbawiona obaw dotyczących ryzyka ponownego wystąpienia urazu. Relaks w wodzie w doskonałych warunkach gwarantuje Hotel Victoria.

Fot. Marcus Ng/unsplash.com

Kategoria:
ZDROWIE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *