Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak utrzymać czystość w biurze?

Napisane przez

Artykuł sponsorowany

Czystość i porządek w miejscu pracy wpływa bezpośrednio na jej efektywność. Dużo trudniej jest się skupić, gdy wokół panuje chaos. Dowiedz się więc, jak w łatwy i skuteczny sposób utrzymać czystość w biurze. 

Co możesz zrobić jako pracodawca?

Własny pracownik lub firma sprzątająca

Prac porządkowych w biurowcach jest naprawdę sporo. Od odkurzania i mycia podłóg poczynając, na podlewaniu kwiatków kończąc. Ktoś przecież musi dbać o to, aby powierzchnie takie jak blaty, biurka, sprzęty elektroniczne czy ścianki działowe oraz okna były czyste, aby śmieci były wyniesione i aby środki higieniczne były uzupełnione. Dlatego też jeśli jesteś właścicielem firmy posiadającej swoje biura, warto byś zastanowił się nad zatrudnieniem osoby lub zespołu osób, które będą odpowiedzialne za wszystkie te czynności. Możesz zatrudnić własnego pracownika lub zdecydować się na wynajęcie firmy sprzątającej. Druga opcja z pewnością lepiej sprawdzi się w dużych biurowcach, gdzie dla zachowania czystości potrzebny będzie większy sprzęt taki jak chociażby zamiatarki ręczne

Zainwestuj w odpowiedni sprzęt

Urządzając biuro, możesz wybrać sprzęt i akcesoria, które ułatwią zachowanie czystości. Warto zdecydować się na przykład na wycieraczki przemysłowe. Pozwalają one bowiem ograniczyć nieczystości wnoszone do pomieszczenia o ponad 80%. Warto też umieścić w wielu miejscach dozowniki z płynem dezynfekującym, aby Twoi pracownicy mogli zdezynfekować swoje dłonie oraz drobny sprzęt, przy którym pracują (na przykład myszkę od komputera). Pełny wybór sprzętów przydatnych do biura znajdziesz na https://pureco.pl/

Fot. Halfpoint/Adobe Stock

Co możesz zrobić jako pracownik?

Przede wszystkim biurko

W pracy typowo biurowej główny centrum dowodzenia i miejscem, przy którym spędzasz najwięcej czasu, jest biurko. Ważne jest więc, aby było ono czyste i uporządkowane. Sterta porozrzucanych dokumentów, notatek i rachunków skutecznie uniemożliwi Ci sprawną pracę oraz koncentrację na tym, co istotne. W pierwszej kolejności więc warto skupić się na posegregowaniu wszelkiego rodzaju papierów. Zastanów się, które z nich potrzebujesz mieć pod ręką, a które możesz schować. Może niektórych nie potrzebujesz wcale i możesz zaoszczędzić miejsce, niszcząc je? W sprawnej organizacji dokumentów przyjdą Ci z pomocą wszelkiego rodzaju segregatory i teczki. Dzięki nim wszystko będzie miało swoje miejsce i nic się nie zagubi. Pamiętaj też, aby ograniczyć spożywanie posiłków oraz picie napoi przy biurku. Pozwoli to uniknąć zbędnych plam i okruchów przy stanowisku pracy oraz zmniejsza ryzyko zalania sprzętu elektronicznego. 

Dbanie o wspólną przestrzeń

Jeśli w Twoim miejscu pracy znajdują się pomieszczenia wspólne, warto zadbać o ich czystość. Jeśli więc w biurze mieści się kuchnia lub pokój, w którym pracownicy mogą zjeść posiłek, to pamiętaj, aby po skorzystaniu z tych pomieszczeń zostawić po sobie porządek. Wstaw talerz i kubek do zmywarki lub umyj je w zlewie. Jeśli coś się wyleje – wytrzyj to, nie czekając, aż zrobi to ktoś inny. Plastikowe lub papierowe opakowania wyrzuć do kosza od razu. Są to czynności, które nie wymagają wiele wysiłku ani poświęcenia dużej ilości czasu, a sprawią, że firmowe pomieszczenia będą przyjemniejszym miejscem dla Ciebie i Twoich współpracowników.

Zdjęcie główne: victor zastol’skiy/Adobe Stock

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *