Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Organizacja wesela – o czym pamiętać?

Napisane przez

Artykuł sponsorowany

Okres przygotowań do ślubu i wesela to intensywny czas dla Pary Młodej. Żeby wszystko było dobrze zorganizowane, należy pamiętać o wielu rzeczach. O co zadbać, żeby stres nie przyćmił tego wyjątkowego czasu? W tym artykule podpowiadamy, o czym należy pamiętać przy organizacji wesela.

Ustalenie najważniejszych kwestii

Podczas ślubu każdy szczegół powinien mieć swoje miejsce. Na samym początku warto się skupić na najważniejszych, podstawowych kwestiach.  Dobrze na samym początku spisać rzeczy, które wymagają organizacji. Pozwoli to usystematyzować priorytetowe kwestie. Najważniejsze jest ustalenie formy ślubu. To, czy zdecydujemy się na ślub kościelny czy cywilny będzie wiązać się z kolejnymi decyzjami.

Planowanie budżetu

Przed rozpoczęciem organizacji, na etapie planowania, należy określić budżet i wszystkie wymagania, jakie mamy wobec tego wyjątkowego dnia. Pod uwagę należy wziąć orientacyjne ceny usług, czyli fotografa, zespołu i wynajmu samochodu. Ważne są również stawki związane z menu weselnym i orientacyjną liczbą gości.

W przypadku ślubu cywilnego do Urzędu Stanu Cywilnego wnosi się opłatę, natomiast w razie ślubu kościelnego – do księdza. Je również należy wziąć pod uwagę. Oczywiście, niemniej istotne są koszta związane z suknią ślubną, garniturem, makijażem czy fryzurą.

Data i miejsce ślubu i wesela

Ustalenie daty ślubu jest najważniejszą częścią planowania. To od niej będą uzależnione wszystkie kolejne decyzje. Zgodnie z nią należy również zastanowić się nad miejscem ślubu i wesela. Jeżeli decydujemy się na ślub kościelny, to w czasie rozmowy z proboszczem trzeba zadać najważniejsze pytania i ustalić priorytetowe kwestie, czyli:

– dokładną datę i godzinę ślubu

– maksymalną liczbę osób, która może zostać zaproszona do kościoła

– rodzaj dekoracji

– oprawę muzyczną.

W tym samym czasie, czyli około rok przed planowaną datą ślubu, należy również zarezerwować miejsce wesela. Pomysłów na to, gdzie zorganizujemy wesele, jest wiele. Wszystko zależy od budżetu i od tego, w jakim klimacie chcemy zorganizować imprezę. Wesele w klimacie rustykalnym albo boho można zorganizować w klimatycznej sali, z kolei idealnym miejscem na imprezę glamour będzie pałac. Coraz popularniejszym rozwiązaniem są również namioty weselne.

Przy wyborze sali należy dostosować jej możliwości do liczby gości, żeby każda zaproszona osoba mogła czuć się komfortowo i żeby sala miała wystarczająco dużo miejsca do tańca. Istotna jest także lokalizacja sali. Jeżeli znajduje się ona daleko od miejsca ślubu, warto zadbać o transport dla gości. To samo dotyczy kwestii noclegu – zdarza się tak, że na wesele przyjeżdżają osoby z daleka. W takiej sytuacji warto zadbać o zaplecze noclegowe.

Umowy z usługodawcami

Równie ważne jest odpowiednio wczesne spisanie umów z osobami, które będą świadczyły usługi na weselu. Chodzi tu o zespół i/albo DJ-a, wynajem samochodu oraz usługi fotografa i kamerzysty. Jeżeli chodzi o te usługi, warto postawić na kogoś, kto ma dobre opinie. W przypadku fotografii warto skorzystać z usług https://www.joannafigarska.com/.

Lista gości

To bardzo ważna kwestia w planowaniu wesela. Nie dość, że pozwoli pamiętać o wszystkich ważnych dla nas osobach, to pozwoli oszacować koszty związane z wynajmem sali, a także zaplanować wydatki na jedzenie, alkohol czy ewentualny transport albo nocleg.

Usługi profesjonalistów

Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami zapanować nad ilością rzeczy do zaplanowania, możemy skorzystać z usług osób zajmujących się tym profesjonalnie. Agencja eventowa to idealne rozwiązanie dla każdego, komu zależy na idealnej organizacji wesela.

Zdj. główne: Markus Winkler/unsplash.com

Kategoria:
ROZRYWKA · UROCZYSTOŚCI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *