Marketing online

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Samo stworzenie miejsca w sieci nie gwarantuje, że ktokolwiek je odwiedzi. Użytkownicy muszą najpierw dowiedzieć się o istnieniu strony internetowej – w przeciwnym razie nawet jeśli Twoja oferta szczególnie wyróżnia się spośród innych, nikt o niej nie usłyszy, a co dopiero – z niej skorzysta. Jeśli chcesz, by coraz więcej osób odwiedzało witrynę, inaczej mówiąc, by zwiększył się ruch na stronie, przeczytaj poniższy artykuł!

Czym jest ruch w witrynie?

Według Google Analytics ruch na stronie internetowej oznacza liczbę użytkowników, która wyświetliła witrynę w danym czasie. Analityczne narzędzia SEO nie pozwalają na dostęp do danych z Google Analytics. W ich przypadku ruch nazywa się widocznością i definiuje jako potencjał fraz kluczowych występujących na konkretnej stronie. Dlatego jeśli interesują Cię precyzyjne dane dotyczące ruchu na stronie, skorzystaj ze statystyk Google Analytics.

Zwiększ ruch dzięki technicznemu SEO

Większy ruch na stronie internetowej osiągniesz, pracując nad technicznymi aspektami SEO. Należą do nich:

  • zwiększenie szybkości witryny za pomocą kompresji grafik i zdjęć, 
  • ustawienie właściwej struktury kategorii w sklepie online,
  • usunięcie błędów 404,
  • wdrożenie bezpiecznego protokołu https,
  • dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
  • dbałość o linkowanie wewnętrzne (stworzenie odnośników pomiędzy podstronami jednej witryny) i zewnętrzne (link building, czyli pozyskiwanie linków, które prowadzą z innych witryn do Twojej strony).

Większa liczba użytkowników dzięki optymalizacji treści

Kolejnym podstawowym działaniem, jeśli chodzi o większy ruch na stronie, jest optymalizacja treści. Zanim wypełnisz poszczególne podstrony tekstem, dobierz właściwe słowa kluczowe. Pozbawione odpowiednich fraz artykuły, nawet jeśli będą szczególnie merytoryczne i interesujące, nie zostaną znalezione przez użytkowników. 

Fot.: Kelly Sikkema/unsplash.com

Jak dowiedzieć się, czy używasz w treściach właściwych słów kluczowych, czyli często wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce? Sprawdzisz to, wykorzystując takie narzędzia jak: Semstorm, Senuto, Ahrefs lub Surfer. Frazy kluczowe należy umieścić w nagłówkach artykułów i równomiernie w treści – trzeba uważać, by nie nasycić przesadnie tekstów ani też nie użyć fraz zbyt oszczędnie. Google może bowiem ukarać witrynę za keyword stuffing, czyli umieszczanie w treści nadmiernej liczby słów kluczowych. Frazy należy wstawić również w alternatywnych opisach zdjęć i grafik oraz anchorach linków.

Większy ruch na stronie dzięki reklamom Google Ads

Ruch na stronie internetowej zwiększysz również za pomocą reklam Google Ads. Dzięki nim Twoja witryna będzie wyświetlała się użytkownikom w wynikach wyszukiwania Google oraz na odwiedzanych przez nich stronach. Korzystając z Google Ads, możesz promować zarówno całą stronę internetową, jak i konkretne podstrony, na przykład produktów. Jeśli właściwie ustawisz kampanię, dotrzesz do osób najbardziej zainteresowanych ofertą. W ten sposób zwiększysz ruch w swojej witrynie, a może nawet sprzedaż. Osoba, która zobaczy reklamę w wynikach wyszukiwania, powinna od razu wiedzieć, jaki produkt lub usługa jest jej oferowana. Dlatego podczas kreacji kampanii warto poświęcić uwagę nie tylko doborowi odpowiedniej grafiki, lecz także stworzeniu właściwego tekstu. Musi on w jasny sposób przedstawiać korzyści, jakie będzie miał klient po wyborze oferty. Możesz też umieścić informację o czasowym ograniczeniu propozycji i obniżce cen. Pamiętaj również o call to action, czyli wezwaniu do działania.

Przywołane powyżej działania zwiększają nie tylko ruch na stronie. Pozytywnie wpływają na witrynę również w wielu innych aspektach. Większy ruch nie jest przecież ostatecznym celem wysiłków podejmowanych na stronie internetowej. Stanowi raczej jeden ze środków do celu, jakim może być na przykład sprzedaż w przypadku sklepów internetowych. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej witrynie internetowej, ale nie jesteś specjalistą w kwestii pozycjonowania czy reklam Google Ads, skorzystaj z pomocy specjalistów tworzących strony internetowe w Lublinie i dbających o ich promocję. Sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe i rozwijaj swoją firmę!

Zdjęcie główne: Campaign Creators/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*