Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak stworzyć dobrą kampanię online?

Napisane przez

Artykuł sponsorowany

Internet w błyskawiczny sposób zrewolucjonizował spojrzenie na sprzedaż produktów i usług, zmieniając także podejście do marketingu. Dziś jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji jest właśnie reklama w sieci. Jak przygotować kampanię online, która przyniesie realne korzyści?

Rodzaje kampanii internetowych

Możliwości promocji w internecie są niemal nieograniczone. Kampania online promująca dany produkt, usługę czy markę może zostać przeprowadzona na wiele różnych sposobów, przy użyciu zróżnicowanych kanałów dotarcia. Najczęściej kampanie reklamowe odbywają się za pomocą wyszukiwarki Google, mediów społecznościowych, maili, blogów, powiadomień push czy afiliacji.

Wybór odpowiedniego kanału dotarcia będzie uzależniony w dużej mierze od grupy docelowej dla konkretnego produktu lub usługi. Warto przy tym zaznaczyć, że nie trzeba ograniczać się wyłącznie do jednej platformy – często najlepsze efekty można osiągnąć przy wprowadzeniu działań na wielu płaszczyznach.

Etapy tworzenia skutecznej kampanii w internecie

Aby opracować efektywną kampanię marketingową online, warto przede wszystkim wykorzystać możliwości dostępnych narzędzi. W zależności od tego, jaką metodę promocji wybierzemy – czy będzie to na przykład system Google Ads, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, czy też posty w mediach społecznościowych – podejście będzie nieco inne. Najczęściej jednak samo przygotowanie przebiega w podobny sposób – oto kilka nieodzownych elementów planowania marketingu online.

  1. Ustalenie przedmiotu komunikatu – już na samym początku tworzenia kampanii istotne jest ustalenie, jaki produkt bądź usługa stanie się jej przedmiotem.
  2. Określenie celu – drugim etapem tworzenia kampanii w internecie powinno być wyznaczenie konkretnego celu. W większości przypadków będzie to po prostu wzrost sprzedaży, lecz można zwrócić uwagę także na inne wskaźniki.
  3. Wyodrębnienie grupy docelowej – odpowiednie podejście do tej części całego procesu pozwala znacznie zwiększyć efektywność kosztową. Dostosowany do konkretnych odbiorców komunikat z pewnością zainteresuje osoby, do których jest skierowany, dzięki czemu wydatki na reklamy bezpośrednio przełożą się na sukces kampanii. Przykładowo, prowadząc sklep z akcesoriami dziecięcymi, naturalnie należy kierować przekaz do rodziców – promocja oferty wśród singli czy studentów będzie po prostu nieskuteczna.
  4. Wybór kanału komunikacji – na tym etapie przydatna będzie wcześniejsza analiza celu i grupy docelowej.
  5. Projekt kampanii – pora na przygotowanie grafik, zawartości wideo oraz komunikatów tekstowych. Warto w tej kwestii polegać na wsparciu specjalistów od treści wizualnych, ekspertów od SEO oraz copywriterów.
  6. Monitorowanie – zaplanowanie i uruchomienie kampanii to jeszcze nie koniec. Wyniki powinny być analizowane na bieżąco, by zapewnić stałą kontrolę nad efektywnością i możliwość wprowadzenia ewentualnych zmian. Jednocześnie można wyciągnąć cenne wnioski na przyszłość, dzięki czemu kolejne kampanie będą skuteczniejsze.

Aby zapewnić sobie dobre efekty już na początku, warto postawić na specjalistyczne rozwiązania. Jednym z nich jest system VCM od Verseo, który pozwala na tworzenie i optymalizację kampanii, znacznie upraszczając cały proces.

Fot.: Campaign Creators/unsplash.com

Kategoria:
Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *