KARIERA I FINANSE

Jak pochwalić się sukcesem firmy?

Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis
Jak pochwalić się sukcesem firmy?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Z niewiadomych przyczyn w naszym kraju wyrażenie chwalić się przywodzi na myśl negatywne skojarzenia, dlatego też dzielenie się sukcesami często budzi w nas obawy odnośnie bycia źle odebranym przez otoczenie. Czy jednak jest coś złego w pokazaniu światu swoich osiągnięć, zasług i umiejętności? Oczywiście, że nie! Wręcz przeciwnie! A już zwłaszcza w środowisku biznesowym, gdzie każdy sukces firmy umacnia jej pozycję na rynku, jak również podnosi prestiż czy natęża siłę napędową do dalszych działań. Jeżeli więc Twoja firma zasługuje na uznanie, sprawdź, jak chwalić się sukcesami z klasą i tym samym zyskać autorytet w bliższym i dalszym otoczeniu!

Dlaczego warto dzielić się sukcesem?

Dzisiejszy świat biznesu jest mocno zorientowany na odnoszenie sukcesów, zarówno finansowych, jak i tych związanych z innymi dziedzinami np. wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań, zawiązaniem kluczowych współpracy, czy szczególnymi osiągnięciami w danej branży. Można więc śmiało powiedzieć, że sukces to pojęcie szerokie i dla każdego oznaczać może coś innego. Pierwiastkiem wspólnym dla wszystkich „sukcesów” może być natomiast aspekt osiągnięcia satysfakcji rekompensującej trud włożony w dążenie do celu.

Analizując samo słowo sukces, można zauważyć, że jego wyrazem bliskoznacznym jest triumf. W czasach antycznych było to określenie najwyższego wyróżnienia dla zasłużonego na polu bitwy wodza i wiązało się z powszechnym uczczeniem jego dokonań. Idąc dalej tym tokiem rozważań, możemy dojść do prostego wniosku: sukces wymaga odpowiedniego uczczenia i obwieszczenia!

Chwalenie się sukcesami jest zatem nie tylko uznaniem siebie i swojej ciężkiej pracy, ale również możliwością zebrania pochwał od otoczenia. Ponadto daje firmie możliwość umocnienia swojej reputacji na tle reszty branży, kreowania wizerunku silnego lidera, czy stanowienia inspiracji dla innych. Dlatego nikt nie powinien się wahać odnośnie tego, czy warto to robić, a raczej oznajmiać swoje osiągnięcia wszędzie tam, gdzie to możliwe, np. w mediach społecznościowych, na targach branżowych czy w broszurach informacyjnych dla klientów.

broszury informacyjne wydarzenia biznesowego
Fot.: RODNAE Productions/pexels.com

Sukces firmy a nagrody i wyróżnienia

Wiele korzyści dla firmy niewątpliwie wnosi czynny udział w wydarzeniach branżowych i prestiżowych galach, a już w szczególności zdobycie tytułu ich laureata. Tego typu eventy skupiają najbardziej znaczących graczy na rynku, tak więc stanowią idealne pole do zaznaczenia swojej obecności w branży, zawiązania nowych relacji B2B czy po prostu podniesienia renomy firmy. Poza tym ideą ich organizacji jest docenienie starań i ciężkiej pracy zarówno jednostek, jak i całych ekosystemów przedsiębiorstw kierujących się dynamicznymi i nowatorskimi strategiami, dzięki którym dana firma odznacza się na tle innych.

Mitem jest, że gale branżowe są jedynie dla dużych firm z ogromnym kapitałem. W zasadzie każde przedsiębiorstwo może wziąć udział w gali biznesowej i co więcej, ma szansę na tytuł laureata, oczywiście pod warunkiem, że spełnia określone kryteria i ma na koncie pewne osiągnięcia. Warto jednak pamiętać, że do celów takich spotkań należą także inne, równie ważne aspekty, jak nawiązanie kontaktów biznesowych, prezentacja nowatorskich rozwiązań i trendów w danej branży, a także promocja firm i ich produktów lub usług. Bez wątpienia są to mocne korzyści mogące wpłynąć na dalszy rozwój biorących udział przedsiębiorstw.

Najmocniej szczycić się mogą rzecz jasna laureaci konkursu, którzy osiągnięcie to mogą traktować jako szczególne wyróżnienie spośród reszty firm (lub osób biznesu) działających w danej branży. Z pewnością Lider Roku budzi powszechny szacunek i zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, kontrahentów i przyszłych pracowników.

Jak znaleźć się w gronie laureatów prestiżowych nagród?

Oczywiste wydaje się, że ideą konkursu prowadzonego podczas gali branżowej jest nagrodzenie osób i firm, które w ostatnim roku (lub w dłuższym przedziale czasowym) dokonały czegoś spektakularnego. Tak więc podstawą do realnej szansy na nagrodę jest posiadanie na swoim koncie czegoś naprawdę wartościowego do zaoferowania. Jeśli czujesz, że tak właśnie jest, kolejnym krokiem jest rozejrzenie się za wydarzeniem, które pasuje do profilu, branży i osiągnięć Twojej firmy i wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Kluczowe aspekty podczas udziału w wydarzeniu/gali biznesowej:

  • Przestrzeganie zasad savoir-vivre i przyjętego dress-code – Pamiętaj, że wszyscy przedstawiciele Twojej firmy są jej żywą wizytówką;
  • Dobra prezentacja zorientowana na podkreślenie atutów firmy — Warto na moment zapomnieć o skromności i dobrze wypunktować wszystkie okoliczności, które sprawiają, że właśnie Twoja firma jest wyjątkowa;
  • Krótki research na temat innych uczestników — Pomoże nawiązać tzw. small talks, jak również wskaże mocne i słabe punkty konkurencji;
  • Nieszablonowe podejście — Umocni przekonanie, że nagroda należy się właśnie Tobie/Twojej firmie.

Gala”Osobowości i Sukcesy

Jednym z najbardziej znanych wydarzeń biznesowych, na które bez wątpienia warto zwrócić uwagę, jest coroczna Gala”Osobowości i Sukcesy„. Podczas niej nagradzane są osoby z różnych dziedzin, w tym biznesu, nauki, kultury, sportu, polityki czy sztuki. Nagrody, o które m.in. walczyli zeszłoroczni biznesowi uczestnicy edycji konkursu: Sukces Roku 2022, Międzynarodowy Sukces Roku 2022, Osobowość Roku 2022, Wizjoner Roku 2022. W nadchodzącej edycji Gali „Osobowości i Sukcesy” oprócz analogicznych kategorii przewidziana będzie jeszcze jedna nagroda, tj. Biznesowa Osobowość Roku 2023.

Aby wziąć w niej udział, wystarczy wypełnić formularz kontaktowy znajdujący się pod tym linkiem: https://osobowosciisukcesy.pl/zglos-do-nagrody/.

Podsumowanie

Nagrody i wyróżnienia to doskonały sposób na pochwalenie się sukcesami firmy. Umieszczenie informacji o ich otrzymaniu na stronie internetowej, profilu w mediach społecznościowych i innych materiałach marketingowych (np. informacjach prasowych) korzystnie wpływa na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, wyróżnienie jej spośród konkurencji, efektywną promocję czy po prostu wzrost prestiżu. Co więcej, tytuł laureata sprawia, że przedsiębiorstwo staje się w oczach klientów godne zaufania, a to może przyciągać lepiej niż szerokie działania marketingowe. Z pewnością każdy sukces zasługuje na nagłośnienie!

Zdjęcie główne: olia danilevich/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*